Tysk motorskib bygget på Otenser Eisenwerft A.G. Hamburg i 1939, med byggenummer 421. Tonnagen var 985 brt. og skibets mål 65,37 meter i længden og 9,79 i bredden. Ejeren var F.R. Müller i Hamburg.
Robert Müller minesprængte natten mellem 22. og 23. marts 1945, i ballast.
Det er et ganske fint vrag som ligger her, tæt på Nidingen og på kun 44 meter vand. Da vraget lodder meget op, er der masser af tid til at nyde de mange detaljer. Agterste mast står op endnu, men er bukket fremover og mod styrbord side, så mastetoppen nu er på 29 meters dybde. Broen hvor alt træet nu er væk er helt åben, med masser at se på og rode i, her er 37 meter dybt. Svømmer man ned på svalegangen, kan man svømme tværs gennem salon og kahytter, alle ruminddelinger er væk så der er nu tale om ét stort rum. I styrbord side af rummet – ind mod midten -, er der en dør ind til maskinrummet, som er meget rummeligt. Her kan man svømme ind og ned gennem gangristene se dieselmotoren, pumper og den slags, langs væggene sidder instrumenter, betjeningshåndtag m.m.
På agterdækket står nogle spil og i midten er en luge, ser man ned i lugen og frem i skibet, ligger der en maskinkanon. Ellers er rummet fuld af tovværk, værktøj, tønder m.m. Svømmer man fra agterdækket, frem ad svalegangen i bagbord side, kommer man til en trappe som går bagud og ind i underste etage – spændende, men desværre er her meget mudder og døren står kun halvt åben. Der er en lignende dør i styrbord side, her kan man godt komme ind, men der er ikke rigtigt noget i rummet, andet end mudder.
Hele forreste halvdel af vraget er desværre pakket meget ind i trawl, bakken og forreste mast er fuldstændig viklet ind, henover lastrummene er trawlet spændt ud og dækker næsten vragets konturer.